Paasgroetenactie 2021 Paasgroetenactie 2021
Doe mee met de paasgroetenactie 2021

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar kaarten met paasgroeten aan gevangenen in Nederland en aan Nederlandse gevangenen in het buitenland. U kunt daaraan meedoen.

De afbeelding op de paaskaart wordt onder leiding van een justitiepredikant door gevangenen zelf ontworpen. Aan de hand van het thema van de 40dagentijdcampagne van Kerk in Actie, ‘Ik ben er voor jou’, is de verbondenheid van de gemeente binnen de muren met de gemeente daarbuiten uitgebeeld in een prachtig kunstwerk.

Ook onze gemeente doet mee aan de paasgroetenactie. Verschillende leden van de Diaconie en de Kerkenraad hebben dit keer de ondertekening van een deel van de kaarten op zich genomen. Maar er zijn nog kaarten beschikbaar om te ondertekenen. Daarvoor doen we graag een beroep op u. Tijdens de Open kerk, op woensdagochtend tussen 10:30 en 12:00, kunt u een of meer kaarten ondertekenen. Dit kan tot 3 maart aanstaande. Daarna worden de kaarten in een verzamelenvelop centraal verzonden voor verdere verspreiding.

Voor gedetineerden is het bemoedigend als ze een kaart krijgen, zeker als daar ook iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies wie deze kaart ontvangt, toch mag u ervan overtuigd zijn dat het feit dat er om hen gedacht wordt, de gedetineerden erg goed doet. Het is een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst in de gevangenis worden uitgedeeld.

Wilt u meer weten over de actie, kijk dan op protestantsekerk.nl/paasgroetenactie.
We hopen dat velen van u meedoen en paasgroeten zullen sturen. Veel dank daarvoor!

Hartelijke groet,

Diaconie Gereformeerde Kerk Haren-Onnen