Kliederkerk 19 januari 2020 Kliederkerk 19 januari 2020
Kliederkerk 19 januari 2020:
De Schepping - God heeft alles mooi gemaakt!

Bij binnenkomst kreeg iedereen wat te drinken en een sticker met de naam, zodat we weten wie er allemaal zijn gekomen. We beginnen altijd met Ping die ons uitlegt wat we kunnen ontdekken over het thema. Deze keer ‘De Schepping’ met maar liefst 7 dingen om te doen:
  • Ontdekken hoe belangrijk licht is, door te proberen om geblinddoekt een tekening te maken - de 1e dag.
  • Wolken in de lucht maken van watten - de 2e dag.
  • Een graspoppetje maken, omdat we blij zijn met alle planten en bomen die kunnen groeien op de aarde - de 3e dag.
  • Een zon, maan en sterren maken van papier, om te schijnen voor overdag en voor de nacht - de 4e dag.
  • Proberen met een hengel vissen te vangen en vogels te laten vliegen in de lucht - de 5e dag.
  • Een kaartje van een dier pakken en proberen om net als dat dier te lopen/springen en zo langs een parcours  gaan - de 6e dag de dieren en de mens.
  • En achter in de kerk was een heerlijke rustplek met slaapzakken, kussens en knuffels om uit te rusten van alles waar je moe van wordt - de 7e dag, die hebben we gekregen om uit te rusten.

Zo hebben we ontdekt wat God allemaal zo mooi heeft gemaakt. In de viering hebben we geluisterd naar het verhaal uit de Bijbel. We hoorden steeds na elke dag dat God zag dat het goed was wat Hij had gemaakt. Het zag er eerst woest en leeg uit, maar steeds zagen we dat het mooier werd en dat er leven mogelijk was op aarde.

Tussendoor hebben we liedjes gehoord en gezongen of er muziek bij gemaakt. Ook hebben we gehoord dat wij mensen met elkaar goed voor de aarde moeten en mogen zorgen. Dit hebben we uitgespeeld door samen een groot parachutekleed vast te houden en te proberen om een plastic wereldbol er niet af te laten vallen. Zo zagen we hoe we samen kunnen en moeten werken. Best moeilijk hoor!

We hebben de Kliederkerk afgesloten door met elkaar te eten. Daarbij konden we onder andere smullen van lekkere tosti's van bruin en wit brood, symbool voor de eerste dag van de Schepping - Donker en Licht.

Zo hebben we met zo’n 30 mensen een geweldige Kliederkerk gehad! De volgende Kliederkerk is op zondag 29 maart met als thema ‘David en Goliath’. Je bent van harte welkom!