De kerkzaal opnieuw ingericht om afstand te houden vanwege Corona. De kerkzaal opnieuw ingericht om afstand te houden vanwege Corona.
Sinds twee maanden kunnen wij weer kerkdiensten houden. Dat kan doordat we de voorschriften van de overheid toepassen. Inmiddels hebben wij ervaren hoe dat gaat. Veel gaat goed, maar het houden van voldoende afstand blijkt toch wel een puntje te zijn: soms is het lastig om precies te weten wat anderhalve meter is.

Om het ons op dat gebied wat gemakkelijker te maken, gaan wij met ingang van oktober weer van de stoelen gebruik maken, die in lange rijen worden geplaatst. Tussen elke afzonderlijke kerkganger moeten er dan drie lege stoelen zijn, waarmee iedereen de aan te houden afstand van anderhalve meter kan aftellen in plaats van de afstand te moeten inschatten.

Daarom ons verzoek aan alle bezoekers van onze kerkdiensten: wilt u aansluitend plaats nemen, doorlopen tot het einde van de rij  en zorgen voor drie lege stoelen naast u? Het is even wennen, maar het wijst zich gauw.