Geboorte Geboorte

Het krijgen van een kindje is heel bijzonder. Veel ouders zien het als een wonder, waarvoor ze dankbaar zijn. De kerk biedt ruimte om die dankbaarheid te uiten. Samen met de gemeente vieren de ouders de geboorte van het nieuwe leven en danken ze God daarvoor. De doop, de besprenkeling met water, is het teken van het verbond van God met de mensen.

Wilt u meer weten over dopen in onze kerk?
Neem dan contact op met een van onze predikanten. Zij helpen u graag verder.

Overlijden Overlijden

Als een geliefde overlijdt, is dat heel ingrijpend voor wie achterblijven. Of de dood nu onverwacht komt, of verwacht werd. Vaak schieten woorden tekort om het verdriet en de leegte te omschrijven. Om de dood van een geliefde te verwerken, is het belangrijk op een waardige en troostvolle manier afscheid te nemen. De kerk biedt daarvoor woorden en rituelen.

Wilt u voor een uitvaart een beroep doen op onze kerk?
Neemt u dan contact op met een van onze predikanten. Zij helpen u graag verder.

Voor praktische informatie over een rouwdienst in de Gorechtkerk klik >hier<.

Huwelijk Huwelijk

Als je gaat trouwen, ga je naar het gemeentehuis, of een andere plek die daarvoor is aangewezen, voor het burgerlijk huwelijk. De trouwambtenaar verbindt jullie als partners voor de wet aan elkaar. Veel mensen kiezen ervoor daarnaast in de kerk te trouwen. Om elkaar daar liefde en trouw te beloven. En een zegen te vragen over het huwelijk, als steun om elkaar vast te houden in lief en leed, in voor- en tegenspoed.

Ook in onze kerk ben je welkom voor je trouwdienst. Wil je daar meer over weten? Neem dan contact op met een van onze predikanten. Zij helpen je graag verder.

Voor praktische informatie over een trouwdienst in de Gorechtkerk klik >hier<.

Begrafenissen Begrafenissen
Bij overlijden en uitvaartdiensten zullen we kijken hoe we op dat moment met de situatie kunnen omgaan.
De overheid en de landelijke PKN hebben hiervoor richtlijnen opgesteld, die we zullen volgen.