Loop jezelf warm Loop jezelf warm
Groene tip vanuit de Groene Gorechtkerk voor de maand juli.

Loop jezelf warm

Vorige week bezochten we een informatieavond over elektrische deelauto’s in Haren.
Dit was zeker de moeite waard en ook confronterend, als je bedenkt dat je auto over het algemeen voor 95% stil staat. Dat kan vast anders.
Het is een mentale omslag die je moet maken in je hoofd. Een voordeel is: je bent van alle rompslomp af wat verzekeringen, onderhoudsbeurten en dergelijke betreft. En het bespaart kosten.
De deelnemers van de elektrische auto’s zijn allemaal zeer positief, het is gebruiksvriendelijk, gemakkelijk en via een app kun je de auto reserveren.
Wilt u meer informatie over de elektrische deelauto: m.heinemann@rug.nl. Mathias vertelt u er graag meer over.

Is die stap toch te groot, dan volgt hier de uitdaging voor de maand juli: Loop jezelf warm en fit, goed voor milieu, hoofd en lijf door:
  • in deze maand de bewuste keuze te maken om de auto te laten staan voor kleine ritjes die ook best op de fiets of lopend kunnen.
  • pakketjes te laten bezorgen bij een ophaalpunt, dat scheelt kilometers rijden voor de bezorgauto.
  • meer te reizen met het openbaar vervoer.

Beloning:
- minder auto verkeer, beter voor het milieu.
- je krijgt meer energie, je wordt fitter.
- je krijgt meer oog voor de omgeving en kunt genieten van de zomer.
- je ervaart dat je zonder auto kunt en dat je je bewust wordt hoe vaak je onnodig de auto pakt.

Als je toch in beweging bent, kun je het combineren met een rondje “ploggen”, zwerfafval rapen terwijl je wandelt of aan het joggen bent.
Ook een leuke bezigheid om samen met je gezin te doen:
Maak een bingo kaart met verschillende afvalproducten erop en streep af wat je gevonden hebt!

Een hartelijke groene, fitte groet vanuit de groene Gorechtkerk commissie.