Waarnemend, uit Roden Waarnemend, uit Roden
Het was begin dit jaar al weer vijf jaar geleden dat ik vanaf januari 2019 mocht waarnemen gedurende de vacaturetijd die ontstond na het vertrek van ds. Marja de Jager.
Door het uitvallen van ds. Ybo Buurma schiet ik nu ds. Michiel Pronk te hulp, zodat met name de mensen uit de wijken van ds. Buurma weer de pastorale aandacht krijgen die ze verdienen, uiteraard in de hoop dat Ybo me straks weer kan aflossen.
Wat mijn beschikbaarheid betreft het volgende: op dinsdag, woensdag en donderdag ben ik beschikbaar voor pastoraat binnen de Dorpskerk en de Gorechtkerk.
We verdelen de beschikbare tijd zo, dat ik ongeveer 2 dagen in de Dorpskerk werk en 1 dag in de Gorechtkerk.
Het kan gebeuren dat u graag op maandag of vrijdag hoort of ik eens langs kan komen, belt u gerust en spreek zo nodig uw telefoonnummer in op ons antwoordapparaat, dan reageer ik wel weer.

Ik ben bereikbaar op telefoonnummer 050-5017124 of per e-mail.

Met een hartelijke groet,
ds. Harm Jan Meijer

Vanuit Haren Vanuit Haren
HAREN

Tot slot
Bij een gesprekskring ging het over wonderen. Daarvoor was ik een zin tegengekomen die mij aan het denken zetten: “Elk wonder kan worden verklaard, een verklaring die misschien wel alles dekt wat er is, maar daarmee nog niet alles dekt wat er verder gezegd of gedaan kan worden.” Veel dingen vragen om meer woorden. Dat wij er zijn, valt biologisch te verklaren, maar het is goed om het een wonder te blijven noemen.

Hartelijke groet,
Michiel Pronk