dinsdag 21 november 2023

20.00  - 21.45 uur
Locatie:
 Gorechthuis

‘Missionair werk’, wat houdt dat eigenlijk in? Het is niet simpelweg met een Bijbel het oerwoud intrekken om mensen over Jezus te vertellen. Achter missionair werk schuilt een hele wereld.

Hoe pas je de boodschap van het evangelie aan op de cultuur ter plaatse? En is missionair werk nog wel relevant?
Vragen die aan de orde komen op een avond die wordt verzorgd door Maartje Scholtmeijer die in haar bachelor Theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit in Groningen te maken kreeg met het vak ‘interculturele theologie’, samen met ds. Loes Roersma die jarenlang missionair werk heeft gedaan. Zij werkte een aantal jaren bij het ‘Vormingscentrum voor Vrouwen’ van de kerk in Papua (dat velen van vroeger kennen als Nederlands Nieuw Guinea) via een project van Kerk-in-Aktie: ‘Sterke vrouwen in de kerk’.

Een avond over hoe evangelie en cultuur zich tot elkaar verhouden.