Groene tip voor de maand juni vanuit de Groene Gorechtkerk! Groene tip voor de maand juni vanuit de Groene Gorechtkerk!

Groene tip voor de maand juni vanuit de Groene Gorechtkerk!

De kans om onze planeet te helpen
ligt vlak onder onze neus,
op onze borden

Deze zin kwam ik tegen op de site van 52 weken duurzaam, een site waar ik regelmatig even op kijk om mijzelf geïnspireerd te houden.
De uitdaging voor de maand juni en erna: probeer minder of geen vlees te eten. Het consumeren van vlees en kaas heeft een groot impact op het milieu. Minder vlees is beter voor jezelf, beter voor het milieu, beter voor het dierenwelzijn. Alle kleine stapjes vanuit onze kant helpen.
Zoek lekkere vegetarische recepten op. Verwen jezelf met iets lekkers. Als iedereen een paar keer per week geen vlees zou eten, dan scheelt dat al enorm. Deze uitdaging is te doen.
Wat weerhoudt je ervan om het eens uit te proberen?

Ter inspiratie een recept voor tomatensoep:
1,5 kg tomaten, allerlei soorten, ook die al wat verschrompeld zijn kunnen erin.
3 tenen knoflook
Oregano en tijm
Flinke scheut olijfolie
2 uien
Bouillon blokje

Oven op 200 graden

Tomaten schoonmaken en kroontje eruit.
Ui en knoflook grof snijden
Alles in een grote braadslee.
Door elkaar husselen met olie en kruiden.
Half uur in de oven.
Daarna in de pan kieperen, bouillon blokje erbij. Misschien nog wat water.
Eventueel wat room, peper en zout.

Kan niet mislukken, eet smakelijk.

Heb jezelf een heerlijk vegetarisch recept, laat het ons weten, misschien is het een idee om een Groen Gorechtkerk kookboekje te maken.
We zijn benieuwd naar je reactie

Hartelijke groene groet,
Anita Wildeboer