WGD: Terugblik Oranjeconcert 27 april 2023, Koningsdag WGD: Terugblik Oranjeconcert 27 april 2023, Koningsdag
Het was een feestelijke avond met een goed gevulde zaal!
Bij het binnenkomen in de kerkzaal was er voor iedereen een glaasje oranjebitter of sinaasappelsap.
In de kerkzaal stond een mooi boeket bloemen in de kleuren rood, wit, blauw, versierd met oranje linten en sinaasappels.

Om acht uur werd het Oranjeconcert geopend met een sprankelende mars door het Christelijk Fanfarekorps Juliana.
Vervolgens werd iedereen welkom geheten door één van de leden van de Werkgroep Goededoelen.
Daarna werd het woord gegeven aan de voorzitter van de Algemene Oranjevereniging ‘Oranje Nassau’ Haren, de heer De Boer en zijn toespraak werd afgesloten met het zingen van het Wilhelmus.

Het Oranjeconcert werd uitgevoerd door het Christelijk Fanfarekorps Juliana Hoogezand o.l.v. dirigent Bauke Burghgraef.
Ernst Ottens, lid van het orkest, vertelde op boeiende wijze iets over de stukken die er gespeeld werden.
De samenzang werd begeleid door Hans Noordveld, organist van de Gorechtkerk.
De beamerpresentie werd deze avond verzorgd door Astrid van der Steeg.

De avond werd afgesloten met het lied De dag door uwe gunst ontvangen, is weer voorbij.

Namens de Werkgroep Goededoelen Haren onze dank aan iedereen die deze avond heeft meegewerkt aan dit Oranjeconcert. En natuurlijk ook dank aan alle bezoekers die deze avond zijn gekomen.

Dit Oranjeconcert werd mede mogelijk gemaakt door samenwerking mét en financiële ondersteuning door de Algemene Oranjevereniging ‘Oranje Nassau Haren, onze dank hiervoor.

We kunnen terugzien op een mooie avond en hebben veel positieve reacties ontvangen.