dinsdag 19 maart 2024

Muziek in de kerk: Woord en toon

Datum:
 dinsdag 19 maart 2024
Tijdstip:
 20.00  - 21.45 uur
Locatie:
 Ons Centrum

Op dinsdagavond 19 maart zullen Jan Harryvan, hoofdorganist van de Dorpskerk, en reserve organist Ite Wierenga, cantor van de Remonstrantse kerk, de relatie tussen woord en toon in kerkmuziek nader toelichten. Zij doen dit aan de hand van  een aantal voorbeelden van kerkmuziek voor de Stille Week.

De inleiding wordt gevolgd door een gesprek tussen Ite en Jan met Reinier Kleijer en Luco van den Brom die beiden vanuit hun specifieke vakgebieden nader ingaan op dit onderwerp.

Daarna is er ruimte voor vragen vanuit de deelnemers, die in een ‘forum’ gevormd door genoemde vier heren van een antwoord zullen worden voorzien.

Uiteraard wordt een en ander afgewisseld met gezongen voorbeelden van het ingeleide onderwerp.