Verslag Kindernevendienst Verslag Kindernevendienst
Kerstproject “Geef Licht”

We mochten de afgelopen zondagen van advent met de kinderen ontdekken wat je met licht kunt doen. Wanneer je met licht speelt, kun je ook schaduwen maken. Je kunt zelf licht en vuur maken. Je kunt licht doorgeven en je kunt licht ook op iets laten schijnen. Iemand kan in het licht worden gezet. Licht verwarmt en maakt een gezellige sfeer in huis, juist in deze donkere tijd van het jaar. Op het doek in de kerkzaal ontdekten we telkens een nieuwe afbeelding, doordat het licht erop ging schijnen. We ontdekten de schaduwen van een stad, een boom, het woord ‘licht’ en de engel.
In de Kerstdienst werden de kinderen tijdens de Kindernevendienst in groepjes verdeeld. Elk groepje ging langs vijf onderdelen, waarbij ze opnieuw met licht en schaduw aan de gang gingen. Wanneer ze dit goed deden, ontdekten ze een ‘letter’. Deze vijf letters vormden het woord LICHT. Als de kinderen vuur konden maken, verdwenen de watjes en werd de letter ‘L’ zichtbaar. Wanneer je je eigen mooie lichtje had versierd kreeg je de letter ‘I’. Kon je met je laserstraal goed schijnen via een spiegel in de ‘roos’ op het dartbord dan kreeg je de letter ‘C’. Door te puzzelen met de schaduwstukjes ontstond de letter ‘H’. De letter ‘T’ mocht je heel mooi kleien.
Toen we terugkwamen in de dienst, werden de kinderen zelf in het LICHT gezet.
God heeft immers Zijn zoon Jezus aan ons gegeven om ons in het Licht te zetten en met Zijn Licht mogen wij spelen, we mogen het ontvangen en mogen het doorgeven.
We kijken als leiding van de Kindernevendienst terug op een heel mooi en waardevol Kerstproject! We mochten veel kinderen ontvangen. We vonden het heel fijn, dat jullie erbij waren tijdens één van de adventszondagen, met Kerst of zelfs alle keren!

Na de Kerstdienst mochten alle kinderen vanaf 0 jaar een boekje uitzoeken onder de kerstboom voor in de kerk. De kinderen kregen daarbij een kersthanger en een mooie boekenlegger met de tekst van het projectlied:

Geef Licht!
In het donker van de nacht,
Zingt de hemel mensen voor.
Zie het licht en geef het door,
zo geeft God je levenskracht.
Geef licht, geef licht.
Je krijgt het gratis, niet voor niets.
Zorg dat iedereen het ziet.

We wensen je een vrolijk kerstfeest!
De Kindernevendienstcommissie van de Gorechtkerk