Hemelvaartspelgrimage op donderdag 26 mei 2022 Hemelvaartspelgrimage op donderdag 26 mei 2022
Op Hemelvaartsdag kunnen we dit jaar weer een traditionele pelgrimage houden. We hebben weer een mooie en inspirerende route voor u uitgezet. Van de Trefpuntkerk in Glimmen lopen we door een gevarieerd landschap met als einddoel de Bartholomeuskerk in Noordlaren.

Op Hemelvaartsdag gaat de zon op om 05:32 uur. Het is dan ook allang licht wanneer we om 06:00 uur verzamelen bij de Trefpuntkerk aan de Nieuwe Schoolweg 5 voor een kort ochtendgebed. Aansluitend gaan we op weg onder begeleiding van bioloog en kenner van het landschap Alco van Klinken. Ondertussen genieten we van het gezang van de vogels op dit vroege tijdstip en van de prachtige natuur om ons heen.
Via de Appelbergen, het Noordlaarderbos en de Vijftig Bunder lopen we richting het Zuidlaardermeer, waarna we zo rond 09:00 uur in Noordlaren arriveren. Hier staat een ontbijt voor ons klaar in de zaal van De Hoeksteen recht tegenover de Bartholomeuskerk.

Na het ontbijt steken we de weg over en begint om 10:00 uur de afsluitende Hemelvaartsdienst.
Iedereen is welkom voor deze pelgrimage. De totale loopafstand van de Trefpuntkerk in Glimmen, via de geplande route, naar de Bartholomeuskerk in Noordlaren bedraagt circa tien kilometer.
Men kan eventueel ook een deel van de pelgrimsroute meelopen of alleen mee ontbijten in de zaal van De Hoeksteen. Aan het einde van de dienst te Noordlaren is er vast wel iemand bereid om even langs Glimmen te rijden om de eerder daar geparkeerde fietsen of auto’s weer op te halen.

Om te weten met hoeveel personen we ontbijten kunt U intekenen op een lijst die op de zondagen na Pasen in de deelnemende kerken ligt. Ook kan men zich aanmelden bij één van onderstaande contactpersonen: Henk Wijnmaalen (telefoon: 050 5340478) of Alco van Klinken (telefoon: 050 5347059).

Graag tot Hemelvaartsdag!