woensdag 7 februari 2024

20.00 uur
Locatie:
 Gorechthuis

Speelt autisme een rol in jouw leven? Bijvoorbeeld omdat je zelf een vorm van autisme hebt of iemand in je gezin of directe omgeving? Dan weet je als geen ander dat dit effect kan hebben op relaties en je geloof. Het opbouwen of herstellen van deze relaties kan lastig zijn en je het gevoel geven dat je er alleen voor staat.
Geloven in God is ook een relatie. Een relatie met God willen hebben kan voor mensen met autisme nog ingewikkelder zijn dan een relatie met mensen in het gewone leven. In de kerk wordt bijvoorbeeld veel beeldspraak en symboliek gebruikt. Dit kan zorgen voor verwarring en vragen. Daarnaast kunnen de diensten te veel prikkels opleveren en de sociale contacten bij de koffie of Bijbelkring voor stress zorgen. Hoe vind je jouw plek binnen de kerk wanneer je autisme (in je gezin) hebt? En wat kan je hierin als gemeente betekenen?
Ontdek het tijdens deze interactieve thema-avond!