Cantatedienst Cantatedienst
Op zondag 12 december a.s. om 15.00 uur klinkt in de Gorechtkerk de adventscantate ‘Nun komm, der Heiden Heiland’ van Johann Sebastian Bach. In deze cantate deed Bach het een beetje anders als anders: zo liet hij de blazers achterwege en gaf hij het podium aan een dubbele altviool. Ook combineerde hij de oude adventsmelodie ‘Nun kom, der Heiden Heiland’ met een schitterende ouverture uit Frankrijk, die werd gespeeld als de koning binnenkwam. Samen met Bach verheugen we ons op de komst van de Koning. Bach zou Bach niet zijn als hij geen gebruik zou maken van de verbeelding in de muziek. Zoals strijkers die aan de deur kloppen van de gelovige. De sopraan doet open en opent daarmee haar hart voor Jezus. In het slotkoor maakt Bach opnieuw gebruik van een oude melodie: ‘Wie schön leuchtet der Morgenstern’, u kent het vast! Aan het eind klinkt in de viool die Morgenster aan de hemel.

De cantate wordt uitgevoerd door de Bach Cantate Groep Vries.
De directie is in handen van Luuk Tuinder, sopraan is Agnes van Laar, de tenorpartij wordt gezongen door Twan van der Wolde en organist is Kees Steketee. De voorganger is ds. Michiel Pronk.
Wie weet wat u allemaal ontdekt in deze prachtige cantate. U bent van harte welkom! De toegang is gratis. Wel is er een collecte bij de uitgang.

Voor de cantatedienst zijn de voor de kerk bekende coronamaatregelen van toepassing. Daardoor is het aantal zitplaatsen beperkt. Wij verzoeken u hiermee rekening te houden.