zaterdag 25 mei 2024

Datum:
 zaterdag 25 mei 2024
Tijdstip:
 13:30 uur vertrek per fiets vanaf het plein vóór de toren van de Dorpskerk, Haren
Locatie:
 Bonifatiuskerk te Vries

In de omgeving van Haren–Onnen zijn er veel mooie oude kerkgebouwen. Bijvoorbeeld de Bonifatiuskerk van Vries.
Dat is mogelijk de oudste kerk van Drenthe en die kent een rijke historie. Om dit bijzondere godshuis te bewonderen gaan we er eind mei 2024 naartoe.
Met degenen die dat willen en kunnen (EN wanneer de weersomstandigheden het toelaten) fietsen we samen door het schitterende landschap van Groningen en Drenthe naar Vries waar we ontvangen worden door ds. Bert Altena, de plaatselijke predikant. Hij zal één en ander vertellen over de bijzonder architectuur en de bouwgeschiedenis van deze kerk.
Ook brengen we een bezoek aan het (kleine) klokkengietersmuseum in / onder de kerk.