maandag 10 oktober 2022

10.00  - 12.00 uur
Locatie:
 Gorechthuis

Net als in de afgelopen jaren komen we drie maandagochtenden bijeen, deze keer om een boek met elkaar te bespreken.

Centraal staat het werk van Samuel Lee,
theoloog des vaderlands in 2019 en verbonden met de pinksterbeweging, die openhartig en persoonlijk schrijft over wat in zijn ogen wezenlijk is voor het christendom vandaag.

Samuel Lee stelt in zijn boek actuele thema’s aan de orde, zoals de toenemende rol van beleving en emoties in kerkdienst, het leiderschap in de kerk, de verhouding tussen welvaart en evangelie, de dialoog met de Islam, de lezing van de Bijbel, zijn visie op de financiële ethiek en de betekenis van de Heilige Geest.
Hij besluit zijn boek met een lijst van 20 kenmerken waaraan het door hem verlangde christendom zou moeten voldoen.

Het boekje kost € 15,99 en is te bestellen bij de boekhandel.