donderdag 9 maart 2023

Vrienden maken met de mammon

Datum:
 donderdag 9 maart 2023
Tijdstip:
 20.00  - 22.00 uur
Locatie:
 Ons Centrum

Er zijn weinig thema's in de Bijbel die zo vaak terugkomen als armoede en onrecht versus rijkdom en macht. Geld kan gelukkig maken maar het kan je ook het zicht ontnemen op wat werkelijk van waarde is.

Jezus roept ons op om vrienden te maken met de mammon. Geld inzetten voor het goede, zo zou je dat kunnen uitleggen. Maar hoe doe je dat? Koert Jansen neemt ons mee op zijn inmiddels ruim 25-jarige zoektocht naar het antwoord op deze vraag.   Hierbij gaat hij in op het vinden van een juiste houding ten aanzien van rijkdom en welvaart. Daarnaast geeft hij praktische inzichten in de wereld van duurzaam bankieren en beleggen.

Koert Jansen is directeur van Fair Factory Development Fund, een fonds dat investeert in voedingsmiddelenbedrijven in ontwikkelingslanden. Daarnaast is hij Portefeuillemanager Beleggingen bij de Protestantse Kerk in Nederland. Voorheen was hij gedurende 18 jaar in verschillende functies werkzaam bij Triodos Bank. Hij woont met zijn vrouw en twee kinderen in Amersfoort en is kerkelijk actief binnen de Emmaüskerk, een wijkgemeente van de Protestantse Gemeente Amersfoort.