Kliederkerk vol avontuur ! Kliederkerk vol avontuur !
Na een gezellig kopje ranja, koffie of thee met een koekje, nam Ping de kinderen en hun ouders en opa’s en oma’s mee naar de kerkzaal. Hier stonden alle spullen die die middag nodig waren, al klaar.
Een laken op de grond met verf ernaast, koekjesdeeg op een tafel en allemaal touwen en voetsporen dwars door de kerk. Het zag er avontuurlijk uit.

Nadat Ping alles had uitgelegd, konden de kinderen met hun ouders en opa’s en oma’s gaan ontdekken. Wie met zijn voeten in de verf over het grote laken loopt, kan zijn eigen voetsporen zien. Als je de voetsporen die in de kerk lagen, volgde kwam je uit bij een boekje met een bijbelverhaal. In dit boekje kwam het dier voor, van wie je de voetsporen gevolgd had.

Nadat we alles ontdekt hadden over voetsporen, nam Ping iedereen mee naar de stoelen bij het podium, waar Ietje met ons ging napraten over wat we allemaal beleefd hadden. Om te zoeken moet je al je zintuigen gebruiken, welke hadden wij vanmiddag gebruikt? En welke voetsporen hebben we gevolgd? Daarna vertelde ze het verhaal over het zoeken en terugvinden van het schaapje. Ook zongen we bijpassende liedjes.

Na de viering hebben we samen genoten van een heerlijke maaltijd. Een geslaagde, actieve en gezegende middag voor jong en ouder.